چرا رزومه شما خیلی مهم است!

رزومه به عنوان پلی میان شما و کارفرمای احتمالی تان عمل می کند، بنابراین اهمیت آن را نباید دست کم بگیرید  برای اولین اثرگذاری، مهم است که رزومه شما در میان سایر رزومه ها دیده شود. این به شما بستگی دارد که کارفرما چطور شما را به یاد بیاورد. از آن جا که شرکت ها برای مصاحبه با همه کاندیداها زمان ندارند، از آن ها رزومه می خواهند تا بهترین شان را برای همکاری انتخاب کنند.

کارفرماها رزومه ها را آن قدر رد می کنند تا به رزومه مورد نظرشان برسند. این زمانی است که یک رزومه تمیز، دقیق و به خوبی ساختاریافته می تواند خودش را نشان دهد. ممکن است از خودتان بپرسید چرا انقدر مهم است که رزومه داشته باشیم؟ بیایید به دلایل آن نگاهی بیندازیم:

رزومه قبل از شما نزد کارفرما می رود

قبل از این که شما وارد دفتر کارفرما شوید، رزومه این کار را انجام می دهد. عموما، وقتی شرکتی از شما رزومه می خواهد، ابتدا به سراغ کارهایی که ا نجام داده اید می روند و اگر با احتیاجات شان مطابقت داشته باشد، آن را انتخاب می کنند. پس، رزومه ای که به خوبی نوشته شده باشد، نصف کار را برایتان انجام می دهد. بنابراین، متوجه اهمیت این موضوع هستید که داشتن رزومه ای ساختاریافته و دقیق، اولین تاثیرگذاری شغلی را برایتان انجام می دهد.

 

 

رزومه در مورد شما حرف می زند

یک روزمه به شکل حرفه ای در مورد شما نکاتی را بیان می کند و نشان می دهد که در گذشته چه کار کرده اید، در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید و به کجا ره سپارید؟ فقط تصور کنید که یک تکه کاغذ کوچک این همه نکته را در مورد شما بیان می کند. اما به خاطر داشته باشد که این داستان های گذشته، حال و آینده باید سریعا گفته شوند وگرنه توجه مخاطب را از دست می دهند. پس گفتن این نکات کمی خطرناک است. بنابراین برای نوشتن این موارد به کمک حرفه ای احتیاج دارید.

رزومه کارفرما را قانع می کند که شما مناسب هستید

ممکن است فکر کنید که کار آسانی است که کارفرما را متقاعد کنید که شما بهترین متقاضی  برای موقعیت شغلی هستید. اما این کار در حالی ممکن است که شما در برابر کارفرما حضور داشته باشید. قبل از این که برای مصاحبه رو در رو حضور پیدا کنید، رزومه شما باید کارفرما را قانع کند که شما مناسب ترین گزینه هستید یا نه؟ حالا باید متوجه شده باشید که روزمه چه نقشی را برای استخدام شما بازی می کند.

رزومه مهارت های شما را می فروشد

از طریق رزومه ای که به خوبی نوشته شده است، می توانید مهارت های را که سال ها جمع آوری کرده اید بفروشید. بدین صورت می توانید اجازه دهید که کارفرما مهارت هایی را که از طریق انجام کارهای مختلف با آن ها آشنایی دارید و شیوه ای که از آن ها برای بهبود چشم اندازهای سازمان استفاده خواهید کرد را بشناسد. و این دقیقا همان چیزی است که کارفرما نیاز دارد بداند. آن ها مایل هستند بداند شما چگونه  برای سازمان شان مفید خواهید بود و اگر رزومه شما در گفتن این موارد موفق عمل کند، به منظور خود می رسد.

 

رزومه به شما کمک می کند مصاحبه بگیرید

اگر پدرتان شرکتی ندارد که شما به راحتی می توانید در آن مشغول به کار شوید، پس حتما به یک رزومه خوب احتیاج دارید. و در نهایت هدف یک رزومه این است که برای شما مصاحبه فراهم کند و نوشتن رزومه  اولین قدم برای رسیدن به این هدف است. بنابراین، اهمیت نوشتن یک رزومه خوب را دست کم نگیرید.

رزومه به شما کمک می کند برند خود را بسازید

بسیار مهم است که در این دنیای حرفه ای بتوانید برند خود را بسازید و این سفر درست از زمان شروع می شود که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوید. زمانی که برای کار وارد یک دنیای حرفه ای می شوید، ضروری است که از همان ابتدا راه تان درست انتخاب کنید. برای این که دانش، مهارت ها، تجارب، تخصص ها و دستاوردهایتان را به خوبی ارائه دهید، باید رزومه مکتوب خوبی داشته باشید که شما را به شکل یک حرفه ای که برای دنیای کار چالش برانگیز آماده است نشان دهد.

رزومه کمک می کند یک تاثیر کوتاه اما ماندگار بگذارید

حتما این گفته را شنیده اید که اولین اثر، ماندگارترین اثر است. این گفته در مورد رزومه هم صدق می کند. اگر رزومه برجسته باشد و این اثر را بگذارد که انتخاب این فرد انتخاب درستی است، بنابراین نوشتن یک روزمه خوب نکته قابل توجهی را می رساند. کارفرما احتمالا رزومه ای را که طولانی و با زبان  سخت نوشته شده، نخواهد خواند. بنابراین، حالا می دانید که رزومه تان چه شکلی نباید باشد! سعی کنید رزومه تان را ساده و خوانا بنویسید تا درک و خواندنش آسان باشد.

 

 

رزومه اهداف حرفه ای شما را خلاصه می کند

یک رزومه خوب به قدری خوب حرفه شما را در خود خلاصه می کند که کارفرما نیازی نمی بیند جزئیات را ریز به ریز وارسی کند تا پروفایل شما را به دست آورد. مطمئن شوید که خلاصه سوابق کاری شما به اندازه کافی محکم است تا با یک نگاه کل حرفه شما به شکل خلاصه مشخص شود. برای کسانی که تجربه کاری ندارند تا تازه کارشان را شروع کرده اند، پیشنهاد می شود که در مورد پروژه ها، کارآموزی ها، بازدیدهای صنعتی، آموزش ها و ارزش افزوده دوره هایی که گذرانده اند بنویسند.

رزومه دستاوردهای شما را نشان می دهد

نمی توانید صبر کنید تا کارفرما صدایتان کند تا در مورد سابقه کاری و دستاوردهایتان اطلاعاتی به دست آورد. بنابراین، حتمی است که یک رزومه خوب بنویسید تا دستاوردها و داستان موفقیت هایتان را نشان دهد.

رزومه ساده بهترین است

در حالی که دنبال کار می گردید، ضروری است تا رزومه خوبی داشته باشید اما مطمئن شوید این فقط رزومه است، در آن خیال پردازی نکنید یا از اصطلاحات تخصصی یک صنف استفاده نکنید که خواندنش برای کارفرما مشکل باشد. نکته دیگری که باید در ذهن داشته باشید این است که زمانی که رزومه تان را برای کارفرما می فرستید، تنها رزومه را بفرستید یا آن را با کاور لتر همراه کنید. رزومه را به توصیه نامه ها یا برگه های فارغ التحصیلی یا هر چیز دیگری پیوست نکنید، مگر آن که از شما خواسته شده باشد.

 

 

رزومه نشان می دهد از کارتان مطمئن هستید

بسیاری از اوقات ما کاری را برنامه ریزی و اجرایی می کنیم تا در نتیجه تلاش هایمان موفقیت آمیز شود اما بعد از یکی دو سال، فراموش شان می کنیم و چالش های حال حاضر را می بینیم و سعی می کنیم بر آن ها غلبه کنیم. بنابراین اگر رزومه خوبی خوبی دارید، هر کاری را که قبلا در زندگی حرفه ای تان انجام داده اید به یاد می آورید. و اگر رزومه تان را به روز نگه دارید و تحولات زندگی کاری تان را در آن ثبت کنید، این اتفاق می افتد. یادتان باشد که حتی بهترین نویسنده نیز به کمک یک ویراستار احتیاج دارد. رزومه تان را بارها بخوانید و بررسی کنید.

 

اهمیت رزومه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.