نحوه نوشتن ایمیل درخواست حقوق و دستمزد

دریافت پیشنهاد شغلی یک اتفاق بسیار هیجان انگیز است، خصوصاً اگر شغلی باشد که آن را از ته دل می‌خواستید و دوست داشتید تا روزی در آن شغل مشغول به کار شوید. اما اگر حقوقی که به شما پیشنهاد می‌شود کمتر از آنچه پیش بینی کردید باشد، ممکن است بخواهید به گونه‌ای کاملا محترمانه و در عین حال سودمندانه و از طریق مذاکره آن را مطرح کنید.

اگر پیشنهاد کار را از طریق ایمیل دریافت کردید، باید بتوانید از طریق همین کانال درباره حقوق خود نیز مذاکره کنید. در این مقاله قصد داریم تا نحوه مذاکره در مورد حقوق و دستمزد از طریق ایمیل را بررسی کنیم و بگوییم چه مواردی را باید در ایمیل در مورد حقوق و دستمزد خود قرار دهید. همچنین به شما درباره نکاتی خواهیم گفت که باید هنگام نوشتن ایمیل به آنها توجه کنید، تا هم به خواست خود برسید و هم موضوع را به گونه‌‌ای بیان کرده باشید که در نهایت احترام باشد.

 

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

ایمیل مذاکره درباره حقوق چیست؟

ایمیل مذاکره درباره حقوق و دستمزد، ایمیلی است که برای بحث و گفتگو و سازش در مورد حقوق اولیه برای کارفرما یا مدیر استخدام ارسال می‌شود. کارجویان می‌توانند در مورد حقوق اولیه خود، ابتدا یک پیشنهاد اولیه به کارفرما ارائه دهند و یا در حالی که در شرکتی مشغول به کار هستند، با ارسال ایمیل در مورد حقوق فعلی خود به کارفرما پیشنهاد مذاکره بدهند. به عنوان مثال، اگر یک سال در شرکتی مشغول به کار بودید و در طول این یک سال، موفقیت و پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آورده باشید، می‌توانید و این حق را دارید که در مورد حقوق خود با کارفرما مذاکره کنید تا درباره افزایش آن تصمیم گرفته شود.

هنگام نوشتن ایمیل مذاکره در مورد حقوق، چه مواردی را باید درج کنید

موارد زیر اجزای مهم ایمیل به مدیر یا کارفرما در رابطه با حقوق و دستمزد است:

  1. نام کامل گیرنده، معمولاً مدیر استخدام یا مصاحبه کننده است.
  2. درج موضوع ایمیل، که به طور واضح بیان می‌کند ایمیل درباره چه موضوعی است.
  3. سلام و ادای احترام اولیه، مانند جناب آقای / خانم با عرض ادب…
  4. پاراگراف ابتدایی که شامل قدردانی از پیشنهاد شغلی برای کارجویان می‌شود و در صورت کارمند بودن شامل تشکر و احترام در زمان کار در شرکت می‌شود.
  5. پاراگراف دوم که شامل پیشنهاد جدید برای حقوق و همچنین دلیل شما برای حقوق پیشنهادی و افزایش حقوق، بیان صلاحیت شما برای این شغل و صحبت درباره مزایای بیشتر در این سمت شغلی مانند مرخصی و دیگر موارد می‌شود.
  6. پاراگراف پایانی نیز علاقه شما به موقعیت شغلی را باید بیان کند و یک بار دیگر از کارفرما برای وقت و توجهی که به شما داده است، تشکر می‌کنید.
  7. در نهایت نیز امضایی که شامل نام و نام خانوادگی شما باشد، پایان ایمیل را مشخص می‌کند.

نکاتی که باید هنگام نوشتن ایمیل مذاکره در مورد حقوق در نظر بگیرید

در ادامه مقاله چند نکته مهم را بیان می‌کنیم که باید هنگام نوشتن ایمیل برای مذاکره در مورد حقوق به خاطر داشته باشید:

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.
  • قدر خود را بدانید. مهم است که هنگام مذاکره در مورد حقوق، ارزش خود را به کارفرما نشان دهید. برای انجام این کار، چند سال تجربه کار در صنعت مورد نظر، سطح تحصیلات، سطح شغلی فعلی خود، هرگونه گواهینامه یا پروانه کسب و هرگونه تجربه رهبری را در نظر بگیرید. در صورت لزوم این اطلاعات را در ایمیل مذاکره درباره حقوق خود بگنجانید.
  • تحقیقات بازار انجام دهید. از دیگر مؤلفه‌های مربوط به حقوق و دستمزد یک شخص، محل زندگی وی و میزان درآمد دیگران در موقعیت مشابه در همان موقعیت جغرافیایی است. برای موقعیت شغلی که به شما پیشنهاد شده یا در حال حاضر در آن مشغول به کار هستید و همچنین میانگین دریافتی افراد در آن موقعیت مکانی و شهرهای نزدیک، تحقیقات بازار انجام دهید. اگر حقوقی که به شما پیشنهاد شده کمتر از متوسط دریافتی دیگر افراد با موقعیت مشابه در آن موقعیت جغرافیایی است، این را در ایمیل خود ذکر کنید.
  • دستمزد بالاتر از آنچه نیاز دارید درخواست کنید. یک قانون کاربردی در زمینه درخواست حقوق این است، که از میزان درخواستی و مورد نیاز خود کمی بیشتر به کارفرما پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، اگر دوست دارید ماهانه 5 میلیون تومان حقوق دریافت کنید، 5 میلیون و 500 یا کمی بیشتر درخواست کنید. به این ترتیب، اگر بنا بر این باشد که کارفرما باز هم در مورد حقوق چانه بزند و آن را کم کند، باز هم پیشنهاد حقوقی را دریافت می‌کنید که احساس می‌کنید به آن نیاز دارید و شایسته آن هستید.
  • هزینه‌های خود را در نظر بگیرید. اگر برای پذیرش شغل مجبور به جابجایی و نزدیک شدن به موقعیت جغرافیایی موقعیت شغلی یا هزینه‌های دیگری هستید، حتماً این را به عنوان بخشی از مذاکرات حقوق خود در ایمیل ذکر کنید.
  • کم بودن حقوق را با موارد دیگر جبران کنید. روش‌های زیادی وجود دارد که در آن شما می‌توانید حقوق خود را جبران کنید. به عنوان مثال، می‌توانید روزهای تعطیل اضافی یا بیمه درمانی کامل درخواست کنید، که در نهایت این موارد می‌توانند بر میزان دریافتی در سال و رضایت شغلی شما تأثیر بگذارند. اگر مایل هستید که به گونه‌ای دیگر حقوق خود را جبران کنید، از ذکر این موارد در ایمیل درخواستی خود نترسید.

نمونه‌ای از ایمیل مذاکره حقوق و دستمزد

در زیر نمونه‌ای از یک ایمیل مذاکره حقوق و دستمزد آورده شده است که می‌توانید هنگام نوشتن ایمیل خود، از این نمونه به عنوان مرجع استفاده کنید:

 

موضوع ایمیل: درخواست حقوق و دستمزد

آقای رضایی عزیز، با سلام و احترام

از اینکه پیشنهاد کار به عنوان مسئول PR و مدیر بازاریابی در شرکت خود را به من دادید، بسیار سپاسگزارم. به شخصه اعتقاد دارم که می‌توانم یک فرد قوی برای تیم شما باشم. 10 سال تجربه من در این صنعت و کسب مهارت‌ها و دانش لازم، بنده را آماده کمک به شرکت شما در پیشرفت و رسیدن به اهداف در بازاریابی و روابط عمومی کرده است.

قبل از اینکه این پیشنهاد را بپذیرم، می‌خواستم در مورد حقوق پیشنهادی ذکر شده در جزئیات پیشنهاد شغلی که امروز صبح ارسال کردید، صحبت کنم. همان‌طور که در مصاحبه‌ها اشاره کردم، من پنج سال گذشته را در سمت مدیر بخش روابط عمومی و بازاریابی سپری کرده‌ام. در سمت قبلی خود، در طول فعالیت خود 35 درصد، فروش را در شرکت افزایش دادم و در حدود 20٪ افزایش درآمد برای سازمان کسب کردم. با توجه به تخصص و مهارت اثبات شده خود، احساس می‌کنم حقوق بین 7 تا 9 میلیون تومان برای این موقعیت شغلی و بنده مناسب است که کمی بیشتر از میزان پیشنهادی شما است.

من اطمینان دارم که اخلاق کاری و تخصص من به موفقیت روزافزون سازمان شما کمک خواهد کرد و می‌توانم بیان کنم که از پیوستن به تیم شما بسیار هیجان زده هستم. در صورتی که با پیشنهاد بنده برای مذاکره برای حقوق موافق هستید، آن را به اطلاع من برسانید.

از اینکه وقت خود را در اختیار من قرار دادید متشکرم و مشتاقانه منتظر شنیدن صحبت‌های شما هستم.

ارادتمند شما،

محمد محمدی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.