با ده پادکست برتر برای توسعه فردی آشنا شوید

توسعه فردی یکی از مهم‌ترین موضوعات هم برای موفقیت در زندگی شخصی و هم برای موفقیت در بازار کار و دنیای کسب و کار است. بسیاری از افراد برای توسعه فردی به دنبال بهترین کتاب‌ها هستند و معمولا دوست دارند در این حیطه با خواندن کتاب قوی‌تر شوند. اما در حال حاضر و در دنیای تکنولوژی، پادکست‌ها هستند که حرف اول را می‌زنند و به همین خاطر پادکست‌های این حوزه یعنی حوزه توسعه فردی نیز، روز به روز در حال افزایش هستند.

پادکست‌های الهام بخش و انگیزشی برای توسعه فردی بسیار زیاد هستند. مهم‌ترین ویژگی گوش دادن به پادکست نسبت به خواندن کتاب این است که، شما می‌توانید بخش زیادی از آنها را به صورت رایگان گوش دهید، در حالی که مشغول انجام کارهایی مانند ورزش، رانندگی به سمت محل کار و یا یک قرار، تمیز کردن آپارتمان یا آماده شدن در صبح برای رفتن به محل کار هستید.

از آنجایی که بخش مهمی از موفقیت در بازار کار و در مشاغل مختلف به توسعه فردی ارتباط دارد، تصمیم گرفتیم که در این مقاله شما را با ده پادکست برتر در حوزه توسعه فردی آشنایی کنیم. گوش دادن به این پادکست‌ها را در برنامه کاری خود قرار دهید تا بتوانید برای آینده‌ای روشن خود را آماده کنید.

پادکست‌های ایرانی

امروزه شاهد پیشرفت زیادی در حوزه ساخت پادکست در میان ایرانیان هستیم و باید بگوییم که تعداد بی شماری پادکست درجه یک در حوزه‌های مختلف در ایران ساخته می‌شود. در ادامه به معرفی پادکست‌های خوب و اثرگذار ایرانی در زمینه توسعه فردی می‌پردازیم.

هلی تاک

ده پادکست برتر برای توسعه فردی

پادکست هلی تاک از بهترین پادکست‌های ایرانی است که به طور خاص در اپیزودهای خود به موضوع توسعه فردی می‌پردازد. هلی تاک در هر قسمت از پادکست‌های خود درباره یک مهارت و یا یک موضوع در این حیطه صحبت می‌کند و فارغ از شغل، سن، جنسیت، هدف و دیگر موارد، می‌تواند با جملات خود کاری کند که در مسیر موفقیت قرار بگیرید، پیشرفت کنید و از زندگی رضایت داشته باشید.

چرا باید هلی تاک رو گوش داد؟

اعتماد به نفس، مدیریت زمان، توانایی نه گفتن و دیگر مهارت‌های نرم مانند هوش هیجانی از مباحثی است که در قسمت‌های مختلف هلی تاک درباره آنها صحبت می‌شود.

  • بر اساس هدف هلی تاک، شما می‌توانید با گوش دادن به این پادکست‌ها در مسیر توسعه فردی قرار بگیرید.
  • در هلی تاک درباره تجربه شخصی صحبت می‌شود و می‌توان این پادکست را به عنوان پادکستی واقعی در نظر گرفت.
  • در بعضی از قسمت‌های این پادکست مهمان ویژه هم وجود دارد که ممکن است یک روانشناس باشد و حتی در میان آنها افراد عادی با داستان‌های واقعی وجود داشته باشد.

پادکست هلی تاک را می‌توانید در لینک‌های زیر گوش دهید:

Apple PodcastsCastboxGoogle podcastsPodbean

رادیو هزارسرو

ده پادکست برتر برای توسعه فردی

پادکست فارسی رادیو هزارسرو، یکی از بهترین پادکست‌هایی است که می‌توانید با کمک آن روی خودسازی خود کار کنید. مطمئنا دوست دارید تا دست از افکار منفی بردارید و بیشتر به سمت مثبت اندیشی بروید. حتی ممکن است بخواهید تمام کارهای نیمه تمام خود را به پایان برسانید و برای آن انگیزه ندارید و دوست دارید تا با کمی تلاش به این مهم دست پیدا کنید. اینجاست که باید سراغ خودسازی و توسعه فردی بروید و این پادکست می‌تواند شما را در این راه کمک کند.

چرا باید هزارسرو را گوش داد؟

اگر هدف خاصی در زندگی دارید، یا صاحب کسب و کاری هستید، دوست دارید و در برنامه خود به دنبال این هستید که کارآفرین شوید، برای پیشرفت به دنبال افزایش و تقویت اعتماد به نفس، تمرکز و خلاقیت هستید و دوست دارید تا در خود تغییر ایجاد کنید و باورهای جدید در خود بسازید، این پادکست انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

رادیو هزارسرو را می‌توانید در لینک‌های زیر گوش دهید:

CastboxSpotifyGoogle podcastsApple podcasts

ده صبح

ده پادکست برتر برای توسعه فردی

پادکست 10 صبح در خرداد 1396 توسط دو دوست قدیمی، میثم زرگرپور و امید اخوان راه اندازی شد. در هر قسمت از این پادکست، این دو دوست درباره تجربه همکاری خود با استارتاپ‌های متفاوت صحبت می‌کنند و درباره چالش‌های خود گپ و گفت دارند.

موضوعاتی که در این پادکست درباره آنها صحبت می‌شود شامل راه‌اندازی کسب و کار، مدیریت و توسعه‌ی کسب و کار می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پادکست مصاحبه‌هایی است که مجریان آن با بنیان‌گذاران و مدیران استارتاپ‌ها و شرکت‌های برتری مانند دیجی کالا، علی بابا، اسنپ، الوپیک، اسنپ فود، ازکی و استادکار و … انجام دادند و در واقع در میان همین مصاحبه‌ها است که شما می‌توانید به نکاتی از توسعه فردی پی ببرید.

چرا باید ده صبح را گوش داد؟

تنوع موضوعات در این پادکست به اندازه‌ای زیاد است که تمام افراد می‌توانند از هر کدام از قسمت‌ها استفاده ببرند. به همین خاطر شاید بتوان این پادکست‌ها را به کلاس درست تشبیه کرد و شاید نتوانید به تمام قسمت‌ها در حین انجام کارها گوش دهید و شاید لازم باشد برخی نکات را در دفترچه‌ای یادداشت کنید تا آنها را برای مراجعه مجدد داشته باشید.

پادکست ده صبح را می‌توانید در لینک‌های زیر گوش دهید:

CastboxGoogle podcastsApple podcasts

رادیو کار نکن

ده پادکست برتر برای توسعه فردی

معمولا تعداد افراد کمی را می‌توان پیدا کرد که درست همان شغلی را داشته باشند که از ته دل به آن عشق می‌ورزند و دوستش دارند. اما وقتی عاشق کاری که انجام می‌دهید نباشید، هر لحظه از کار برای شما به اندازه‌ی یک عمر می‌گذرد و خب لذتی از آن نمی‌برید. پادکست رادیو کارنکن را امین آرامش مدیریت می‌کند و در این پادکست، داستان افرادی را خواهیم شنید که به کار در مشاغلی که دوست نداشتند پایان دادند. با گوش دادن به پادکست‌های رادیو کارنکن می‌توانید شما نیز برای کاری که همیشه به دنبال آن هستید تلاش کنید و در واقع، روی توسعه فردی خود کار کنید و به دنبال بهترین‌ها برای خود باشید.

چرا باید رادیو کارنکن را گوش داد؟

کارنکن داستان زندگی آدم‌هایی است که با شغل خود زندگی می‌کنند و این افراد در دسته آدم‌هایی هستند که برای انجام کارهای خود به ساعت و زمان توجهی ندارند و نیاز نیست که برای کاری استرس بکشند. توی پادکست کارنکن در مورد مسیر شغلی آدم‌ها با آنها صحبت می‌شود.

رادیو کارنکن را می‌توانید در لینک‌های زیر گوش دهید:

Apple podcastsCastbox

سبکتو

ده پادکست برتر برای توسعه فردی

سبکتو از دیگر پادکست‌های ایرانی است که به شما کمک می‌کند تا در مسیر موفقیت قدم بردارید و به عنوان باتری برای شما عمل می‌کند. در قسمت‌های مختلف این پادکست درباره سبک زندگی موفق و شاداب صحبت می‌شود و بیشتر صحبت‌های سبکتو بر اساس کتاب‌هایی در زمینه خودسازی و توسعه فردی است.

چرا باید سبکتو را گوش داد؟

  • در سبکتو می‌توانید درباره موفقیت‌های کارآفرینان بشنوید و درباره رازهای موفقیت آنها بیشتر بدانید.
  • با روش‌های داشتن سبک زندگی درست آشنا می‌شوید.

پادکست سبکتو را می‌توانید در لینک‌های زیر گوش دهید:

Apple podcasts

بهترین خودت شو

ده پادکست برتر برای توسعه فردی

در پادکست بهترین خودت شو نیز مانند دیگر موارد در این لیست، با مهارت‌های توسعه فردی آشنا می‌شوید. پادکست بهترین خودت شو به شما کمک می‌کند که به رشد فردی برسید و برای موفقیت بهترین راه‌ها را انتخاب کنید. در این پادکست، همچنین با افراد موفق در کسب و کارها آشنا می‌شوید.

پادکست بهترین خودت شو را می‌توانید در لینک‌های زیر گوش دهید:

CastboxSpotify

پادکست‌های خارجی

در میان پادکست‌های خارجی نمونه‌های بسیاری هستند که به توسعه فردی پرداخته‌اند و معمولا، افرادی این پادکست‌ها را میزبانی می‌کنند که تجربیات بسیاری در زمینه کاری خود دارند.

The Happiness Lab

ده پادکست برتر برای توسعه فردی

دکتر لوری سانتوس، مجری این پادکست، استاد روانشناسی در ییل است. اگرچه بسیاری از قسمت‌های این پادکست روی بهبود سلامت روان دانشجویان تمرکز دارد، اما بحث‌های او درباره استرس برای هر کسی قابل اجرا و همچنین شنیدنی است. گاهی اوقات این پادکست و صحبت‌هایی که در آن می‌شود یادآور TED است. دکتر سانتوس به خوبی می‌داند در این پادکست چگونه صحبت کند که شنونده را به صحبت‌های خود جذب کند. او صحبت‌های توسعه فردی را به گونه‌ای ارائه می‌دهد که افرادی که در برابر توسعه و پیشرفت نیز مقاومت دارند، تحت تأثیر حرف‌های او قرار می‌گیرند.

پادکست The Happiness Lab را می‌توانید از اینجا گوش دهید.

Life Kit

ده پادکست برتر برای توسعه فردی

برای خودسازی و تمرکز روی نقاط قوت، گوش دادن به Life Kit ضروری است. موضوعات این پادکست بسیار متنوع است. بسیاری از افراد در زمان استعفا و بیرون آمدن از شرکت‌ها به این پادکست گوش دادند و توانستند که روند زندگی و شغلی خود را عوض کنند. بسیاری از توصیه‌هایی که در این پادکست ارائه می‌شود کاملاً به درد بخور است و به شما کمک می‌کند تا به آنچه از موفقیت انتظار دارید، برسید.

پادکست Life Kit را می‌توانید از اینجا گوش دهید.

The Rich Roll Podcast

ده پادکست برتر برای توسعه فردی

سرعت و ثبات در انتشار پادکست توسط یچ رول، که بیشتر آنها بیش از دو ساعت هستند، را می‌توان بازتابی از تلاش همیشگی او به عنوان دونده برای رسیدن به نقطه پایان دانست. در سن 53 سالگی، رول یک دونده ماراتن است که پادکست‌های او از مرز 50 قسمت گذشته است. در پادکست‌های Rich Roll، رول بستری را برای دانشمندان، ورزشکاران و رهبران اندیشه فراهم کرده است تا دیدگاه‌های خود را در یک محیط تعاملی به اشتراک بگذارند.

روال مصاحبه‌های او بسیار عالی است و در هر قسمت پادکست خود، مهمانان خود را راحت می‌گذارد تا حرف‌های خود را بزنند، اما هرگز از به چالش کشیدن ایده‌های آنها ابایی ندارد. در این پادکست شما می‌توانید به داستان افراد مختلف درباره زندگی و چالش‌هایی که داشتند و همچنین موفقیت‌های آنها گوش دهید.

پادکست The Rich Roll Podcast را می‌توانید از اینجا گوش دهید.

Under the Skin with Russell Brand

ده پادکست برتر برای توسعه فردی

سیر تکاملی راسل برند بر همگان آشکار است و به همین خاطر است که همگان به پادکست‌های او به عنوان نقطه‌ی شروعی برای تغییر نگاه می‌کنند. او در تمام قسمت‌های پادکست خود به بیان تجربیات خود پرداخته است، به گونه‌ای که حتی برای کسانی که طرفدار کارهای او نیستند نیز جذاب است. گفتگوی اخیر وی با برنه براون یکی از بهترین مکالمات وی است.

پادکست Under the Skin with Russell Brand را می‌توانید از اینجا گوش دهید.

سخن پایانی

مطمئنا بهترین ابزار برای توسعه فردی و کار روی نقاط قوت، می‌تواند پادکست باشد. گوش دادن به این پادکست‌ها را می‌توانید در زمان آزاد خود انجام دهید و لازم نیست که برای آنها زمان خالی کنید. اگر شما هم پادکستی را در این حوزه می‌شناسید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

۱ دیدگاه
  1. Ray می‌گوید

    درود
    پادکست صلح درون هم بسیار عالی هست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.