باید ها و نباید های مصاحبه آنلاین که باید بدانید

این روزها کمپانی های بیشتری به سمت نمایشگاه آنلاین کار و مصاحبه آنلاین ویدئویی رو می آورند.

این مصاحبه های آنلاین موجب صرفه جویی در هزینه های جذب و استخدام می شوند. چرا که شرکت ها دیگر نیاز به پرداخت هزینه های گزاف برای غرفه سازی و شرکت درنمایشگاه فیزیکی ندارند.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

علاوه بر این برای کارجو ها صرفه جویی در زمانشان را در پی خواهد داشت. همین طور اکثر افراد ترجیح میدهند از منزلشان و بدون صرف هزینه برای رفت و آمد یک مصاحبه شغلی را تجربه کنند. تجربه نشان داده این سبک مصاحبه استرس کمتری را به کارجو وارد می کند.

 

 

مصاحبه ویدئویی

 مهم ترین بخش نمایشگاه آنلاین کار؛ مصاحبه ویدئویی است. در پلتفرم تلنت کوچ این امکان به سادگی وجود دارد که با دوربین تلفن همراه یا لپ تاپ خود به سادگی با کارشناس جذب و استخدام شرکت مورد نظرتان صحبت کنید. پیشنهاد میشه قبل از تجربه مصاحبه آنلاین با یکی از دوستانتان به صورت آنلاین از طریق ابزارهایی مانند اسکایپ فضای مصاحبه رو شبیه سازی کنید تا با این مدل مصاحبه راحت تر ارتباط برقرار کنید.

 

نکاتی برای آمادگی بیشتر

فراموش نکنید که مصاحبه آنلاین به اندازه مصاحبه حضوری مهم است. نکاتی را در ادامه عنوان می کنیم که می تواند به داشتن تجربه یک مصاحبه خوب و مفید کمک خواهد کرد.

آرام و شمرده صحبت کنید

 

لباس رسمی بپوشید

حتی اگر یک جا نشسته اید و خیلی در دید مصاحبه کننده نیستید باز هم لباس رسمی بپوشید تا حس حضور در فضای مصاحبه را به خودتان تلقین کنید.

 

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

فضای پشت سرتان در حین مصاحبه را مرتب کنید به دلایل زیر:

  • حواس مصاحبه کننده تا را به محیط اطرافتان پرت نکنید و از آشفتگی بصری جلوگیری کنید.
  • شلوغ بودن محیط اطرافتان ممکن است در دید مصاحبه کننده این نگرش را به وجود بیاورد که شما فرد نا مرتبی هستید و اصولا در انجام وظایفتان نظم را رعایت نمی کنید.

 

در یک فضای آرام قرار بگیرید

اطمینان حاصل کنید در طی مصاحبه قرار نیست مخاطب کسی به غیر از مصاحبه کننده قرار بگیرید. اگر در خانه هستید به افراد خانواده بسپارید که تا یک زمان مشخص وارد اتاق شما نشوند. اگر حیوان خانگی دارید حتما

 

ارتباط چشمی با مصاحبه کننده برقرار کنید

در تماس های ویدوئویی عموما افراد تمایل دارند به تصویر خودشان در گوشه مانیتور نگاه کنند اما بهتر است تمرین کنید که با مصاحبه کننده تماس چشمی برقرار کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.