یادگیری زبان انگلیسی چه تاثیری در موفقیت و پیشرفت شغلی شما دارد؟

افراد در مورد زبان انگلیسی دو نوع مواجهه دارند. گروه اول جانشان به زبان انگلیسی بند است و برای جست‌وجوی هر چیزی، از فیلم و سریال مورد علاقه‌شان تا مباحث کاری مورد نیازشان، از زبان انگلیسی کمک می‌گیرند. گروه دوم، فراری‌های زبان انگلیسی هستند. این گروه در بهترین حالت ممکن، قرارداد تمام وقت با گوگل ترنسلیت می‌بندند و دست و پا شکسته گلیمشان را از آب بیرون می‌کشند. شما عضو کدام گروه هستید؟ خبر خوب یا بد این است که در حال حاضر تسلط نسبی به زبان انگلیسی نقش مهمی در موفقیت و پیشرفت شغلی دارد.

در حال حاضر شرکت‌های بین المللی مثل ایرباس، دایملر-کرایسلر، نوکیا، رنو، سامسونگ و حتی شرکت مایکروسافت در پکن، استفاده از زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی شرکت‌های خود الزامی کرده‌اند. شاید باورتان نشود اما شرکت راکوتن، که بین ژاپنی‌ها هم‌رده با آمازون است، در سال 2010 صحبت کردن به زبان انگلیسی را برای 7100 کارمند ژاپنی خود اجباری کرد.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

در ادامه 4 دلیل اهمیت این موضوع را بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید تا شما هم به این موضوع پی ببرید که زبان انگلیسی گاهی می‌تواند از نان شب واجب‌تر باشد. با زبان انگلیسی:

رقیب‌ها را پشت سر می‌گذارید

تاثیر زبان انگلیسی در پیشرفت شغلی

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های زبان‌آموزی در حال حاضر، کسب فرصت شغلی مناسب است. زبان انگلیسی در حال حاضر به عنوان دکوری در رزومه شما نیست. بلکه می‌تواند تمام‌کننده ماجرا باشد. برای استخدام نیروهای سازمانی، مهارت‌ها، توانایی‌ها و تجارب را روی وزنه‌های ارزش‌گذاری قرار می‌دهند و باید قبول کنیم که وزن زبان محسوس و قابل توجه است. چطور؟

فرض کنید قرار است برای جایگاه برنامه‌نویسی یک سازمان درخواست کنید. در زمانی‌‌که روز به روز تکنولوژی در حال پیشرفت است، فردی برنده است که از تغییرات در سریع‌ترین زمان آگاه شود و در کار خود از آن‌ها کمک بگیرد. زبان انگلیسی همین‌جا به کارتان می‌آید تا بتوانید در مسیر تغییرات روز باشید. تفاوتی ندارد که شغل شما چیست. در جهان معاصر همه‌چیز در حال تغییر است و موج‌سواری راهکار حرفه‌ای‌هاست.

آخرین مشاهدات نشان می‌دهند که بیش از 50٪ صفحات در اینترنت به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند و این یعنی که اطلاعات آنلاین بیشتری برای افرادی که می‌توانند انگلیسی بخوانند، در دسترس است. دسترسی به اطلاعات می‌تواند در زندگی حرفه‌ای شما تفاوت اساسی ایجاد کند، حتی اگر با همکاران یا مشتریانی که انگلیسی صحبت می‌کنند، کار نکنید. در واقع اطلاعات موجود در یک وب‌سایت که به زبان انگلیسی نوشته شده است، به شما در درک بهتر یک پروژه یا ارائه برخی اطلاعات مفید در گزارش کاری‌تان کمک می‌کند. البته که این توانایی تنها برای جست‌وجو و همگام شدن با تغییرات نیست.

به پیشرفت شرکت و سازمانتان کمک می‌کنید

در جامعه جهانی، امروزه تجارت به طور فزاینده‌ای در آن سوی مرزها انجام می‌شود و انگلیسی اغلب به عنوان زبان ارتباطی بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شرکتی که در آن مشغول به فعالیت هستید، نیاز به ارتباط‌های بین‌الملی داشته باشد، شما برگ برنده شرکت خواهید بود.

توانایی برقراری ارتباط با زبان انگلیسی یک سرمایه بزرگ برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که از انگلیسی به عنوان زبان رسمی استفاده نمی‌کنند. شرکت‌هایی که در سطح بین‌المللی تجارت می‌کنند، احتمالاً با افرادی که انگلیسی را به عنوان زبان اول یا دوم صحبت می‌کنند، به طور منظم درگیر می‌شوند و توانایی استفاده از انگلیسی در محل کار را به یک مهارت بسیار ارزشمند تبدیل می‌کنند.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

تاثیر زبان انگلیسی در پیشرفت شغلی

دانش خوب انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد، با مشتریان بین‌المللی ارتباط موثری برقرار کنید و به آن‌ها کمک کنید تا به شما و سازمانتان اعتماد کنند. در نتیجه به کمک شما روابط تجاری قوی و پایداری ایجاد می‌شود. افرادی که به طور روزمره از انگلیسی برای کار خود استفاده می‌کنند باید بتوانند از زبان انگلیسی برای اهداف مختلفی از جمله شرکت در جلسات و مذاکرات، نوشتن گزارش، ارائه سخنرانی و موقعیت‌های اجتماعی استفاده کنند.

توانایی برقراری ارتباط و مذاکره موفقیت‌آمیز با مشتریانی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، مجموعه مهارت‌های شما را برای شرکت‌هایی که تجارت بین المللی انجام می‌دهند، جذا‌ب‌تر می‌کند؛ به این معنی که کارمندانی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، اغلب می‌توانند دستمزدهای بالاتری دریافت کنند. ناسلامتی این افراد فاصله‌ها را کم کرده و روابط را به جهت مثبت پیش می‌برند!

فرصت‌های کاری بین‌الملی به دست خواهید آورد

حالا دیگر مثل گذشته نیست که تمام فرصت‌های شغلی تمام وقت باشند و تمام روز شما را درگیر خود کنند. امروزه می‌توان با کمی برنامه‌ریزی پروژه‌های کاری ارزشمندی دریافت کرد و علاوه بر کسب درآمد، تجربه‌ اندوزی کرد. تا به حال چنین فعالیتی را تجربه کرده‌اید؟

احتمالا شما هم از چشیدن طعم این تجربه خاطرات خوشی داشته‌اید. خبر خوب این است که شما با کمک زبان انگلیسی می‌‌توانید پروژه‌های بین‌المللی دریافت کنید. پروژه‌های بین‌المللی با درآمدهای دلاری و یورویی چیزی است که می‌تواند زندگی ما را در شرایط کنونی زیر و رو کند. حالا که فضا و بستر برای چنین فعالیت‌هایی باز است، باید پیش از پیش برای آن برنامه‌ریزی کرد.

رفتن به ماموریت‌های کاری خارج از کشور برای شما سهل و ممکن خواهد بود

تاثیر زبان انگلیسی در پیشرفت شغلی

گاهی بسیاری از سازمان‌ها سفرهای کاری و ماموریت‌های خارج از کشور را در برنامه‌های اجرایی خود قرار می‌دهند. در حال حاضر بسیاری از افراد هستند که برای رفتن به ماموریت‌های کاری در اولویت‌ها قرار بگیرند. یادگیری زبان انگلیسی و تسلط بر آن این امکان را به شما می‌دهد که در این کار موفق عمل کنید و برای ماموریت‌های خارج از کشور انتخاب شوید. در واقع این دانش ربان انگلیسی است که شما را از دبگر افراد متمایز می‌کند.

می‌بینید، با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید پله‌های ترقی را با سرعت بیشتری طی کنید. افزایش حقوق و درآمد، بهبود جایگاه شغلی، سفرهای خارج از کشور و حتی ماموریت‌های کاری خارج از کشور مزایای زبان‌آموزی است. شما خودتان را در چه پله‌ای می‌بینید؟ آیا تسلط شما به زبان برای این پیشرفت‌ها کافیست؟ ما در ایران‌تلنت یک آزمون تعیین سطح فراهم دیده‌ایم تا به کمک آن بتوانید به آگاهی نسبی از تسلط بر زبان انگلیسی برسید. اگر شما هم دوست دارید بدانید چه‌قدر زمان و انرژی برای تسلط 100% زبان انگلیسی نیاز دارید، خودتان را محک بزنید و در  آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی ایران تلنت شرکت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.