نحوه نوشتن رزومه برنامه نویس تازه کار چگونه است؟

برنامه نویسی ممکن است هدف نهایی بسیاری برای کار و کسب درآمد باشد. حقوق برنامه نویسان یکی از مواردی است که باعث شده جوانان و نوجوانان بسیاری به یادگیری این مهارت روی بیاورند. بیایید فرض کنیم که شما چند زبان برنامه نویسی را یاد گرفته‌اید، یک پیشینه فنی از دانش خود ساختید و در نهایت آماده هستید که برای کار در شرکت‌ها درخواست همکاری بدهید. اما، برای شروع کار استخدام به یک رزومه حرفه‌ای نیاز دارید.

رزومه شما باید این اطمینان را به کارفرما بدهد که برای آن کار بهترین هستید و می‌توانید تمام کارهایی که از شما می‌خواهد را انجام دهید. در ادامه، همه مواردی که باید در رزومه خود بگنجانید را توضیح خواهیم داد تا بتوانید به کارفرمایان نشان دهید که بهترین گزینه برای آنها هستید.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

برنامه نویس تازه کار چه کاری انجام می‌دهد؟

برنامه نویسانی که تازه کار خود را در این حوزه شروع کردند، معمولاً باید به صورت تیمی و با حضور برنامه نویسان باتجربه‌تر کار کدنویسی را انجام دهند. آنها می‌توانند جزئی از پروژه‌های بزرگ باشند و در این پروژه‌ها مهارت و توانایی خود را به عنوان برنامه نویس نشان دهند و حتی به مهارت‌های خود اضافه کنند.

مسئولیت‌های یک برنامه نویس تازه کار کم برای فرصت های شغلی برای برنامه نویسی، بسته به شرکتی که در آن کار می‌کند متفاوت خواهد بود؛ اما به طور کالی کاری که این افراد در شرکت‌ها و پرو‌ژه‌ها انجام می‌دهند شامل طراحی و ساخت وب‌سایت، بهبود نرم افزار موجود و عیب یابی در کدها و رفع آنها می‌شود. اما در شرکت‌های کوچکتر، ممکن است برنامه نویسان تازه کار وظایفی را انجام دهند که معمولاً برنامه نویسان باتجربه و ارشد انجام می‌دهند، اما نظارت روی کار آنها وجود دارد.

در شرکت‌های بزرگتر، برنامه نویسان کم تجربه قبل از شروع به کار در پروژه‌های اصلی، آموزش‌های مورد نیاز شرکت را می‌گذرانند تا بتوانند کارها را پیش ببرند.

چگونه می‌توان یک رزومه برای موقعیت شغلی برنامه نویس تازه کار بنویسم؟

نوشتن رزومه برنامه نویس تازه کار

تا به اینجا متوجه شدیم که برنامه نویس کم تجربه در بازار کار چه کاری انجام می‌دهد، حال بیایید نگاهی به آنچه این برنامه نویسان باید در رزومه خود قرار دهند، بیندازیم. اما قبل از اینکه وارد جزئیات ریز و درشت قالب، محتوا و سبک رزومه شویم، چند چیز است که باید آماده کنید.

برای این کار زمان کافی بگذارید

ابتدا قبل از نوشتن، کمی زمان برای خود بگذارید تا بتوانید از لحاظ ذهنی خود را برای نوشتن آماده کنید. آماده کردن مقدمات را به شب قبل از ارسال رزومه برای موقعیت شغلی موکول نکنید. چند ساعت قبل از شروع کار کمی زمان بگذارید تا بتوانید رزومه‌ای عالی تدوین کنید. اگر قرار باشد که رزومه‌ای عالی و حرفه‌ای آماده کنید و با کمک آن، شغل مورد نظر خود را به دست آورید، ارزش وقت گذاشتن ندارد؟

مراجع خود را جمع آوری کنید

دومین کاری که باید انجام دهید این است که، منابع و مراجع خود را جمع آوری کنید. آگهی منتشر شده در فضای وب را در جایی ذخیره کنید و حتی آن را چاپ کنید، تا در صورت نیاز بتوانید به آن مراجعه کنید.

برای رزومه خود الگو و قالب پیدا کنید

در آخر، چند الگو و قالب برای رزومه خود پیدا کنید و آنها را برای روز موعود جایی ذخیره کنید. اگر بخواهید سراغ الگوهای تکراری بروید، هیچ مشکلی ندارد فقط سعی کنید آن را مناسب رزومه خود بهینه کنید. برای پیدا کردن قالب رزومه می‌توانید سراغ منابع آنلاین بروید و از آنها الهام بگیرید. حال بیایید درباره نحوه نوشتن رزومه صحبت کنیم و درباره آن بیشتر بدانیم.

برنامه نویس تازه وارد در این حوزه چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

نوشتن رزومه برنامه نویس تازه کار

پاسخ به این سؤال به شما کمک می‌کند تا بتوانید مهارت‌های خود را در رزومه برجسته کنید. به طور کلی، برنامه نویسان تازه وارد در حوزه برنامه نویسی نیاز به حل مسئله، مهارت در واسط خط فرمان، مستندسازی و مهارت‌های ارتباطی دارند. برنامه نویسانی که تازه کار خود را در این حیطه آغاز کردند، به مهارت‌های دیگری نیاز دارند تا آنها را در رزومه قرار دهند، اما می‌توانید مهارت‌ها را مناسب با آگهی شغلی نیز در رزومه بیاورند.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

به عنوان مثال، برنامه نویسان تازه وارد در حوزه برنامه نویسی می‌توانند در رزومه خود به دانش خود در زبان‌های برنامه نویسی مانند JavaScript، HTML و CSS اشاره کنند و این موارد را برجسته کنند. همچنین برنامه نویسان وب می‌توانند به دانش در زبان‌های برنامه نویسی موبایل مانند جاوا، کوتلین و یا سوئیفت اشاره کنند.

در هنگام نوشتن و تدوین رزومه خود مراقب فضا باشید. فقط مهارت‌های مهم و واجب را در رزومه بیاورید و از شلوغ کردن فضا خودداری کنید. این کار علاوه بر اینکه می‌تواند شانس شما را در استخدام افزایش دهد، همچنین می‌تواند حرفه‌ای بودن شما در نوشتن رزومه را به کارشناسان استخدام نشان دهد.

سراغ آگهی شغلی مورد نظر بروید و کلمات کلیدی آن را یادداشت کنید. اگر می‌بینید که “توسعه وب” یا “روبی” یا “C ++” در آگهی‌های شغلی مختلف حضور دارند، آنها را در رزومه خود نیز بیان کنید و مهارت خود در این موارد را نیز بیان کنید.

چه چیزهایی را باید در رزومه خود قرار دهید؟

اگر تازه کار خود در برنامه نویسی را آغاز کردید، هنگام نوشتن رزومه به یاد داشته باشید که مدیران استخدام با ده‌ها و صدها رزومه سروکار دارند؛ بنابراین مهم‌ترین اطلاعات را در قسمت بالایی رزومه قرار دهید تا بیشتر دیده شود. اطلاعات تماس خود را در قسمت بالایی رزومه وارد کنید. سپس و بعد از این بخش، یک بخش کوتاه برای مهارت‌هایی که در بالا بحث کردیم قرار دهید.

به طور کلی، رزومه شما باید:

  • یک صفحه باشد.
  • با استفاده از بولت، بخش‌ها از هم جدا شوند.
  • به گونه‌ای آن را بنویسید که مهم‌ترین موارد سریع‌تر دیده شوند.
  • بسیار سازمان یافته باشد.

بعد از بخش مهارت‌ها به تجربه کاری خود اشاره کنید. چند قانون مهم در مورد تجربیات کاری خود را فراموش نکنید:

  • با جدیدترین کار خود شروع کنید و به ترتیب به شغل‌های قدیمی اشاره کنید.
  • عنوان شغلی، شرکت، مکان آن و سالی که در آنجا کار کردید را وارد کنید.
  • نیازی نیست جزئیات تک تک شغل‌های خود را در رزومه بیاورید. خوب است که سراغ مشاغل مرتبط با موقعیت‌های شغلی بروید.
  • در مورد هر کدام از شغل‌ها به مهارت‌هایی اشاره کنید که حین استخدام در آن شرکت به دست آوردید.

در آخر اینکه اگر فکر می‌کنید تجربه کافی برای استخدام ندارید، نگران نباشید. شما برای موقعیت شغلی درخواست می‌دهید که نیاز به برنامه نویسی دارد که تجربه زیادی ندارد – هیچ کس انتظار ندارد شما سال‌ها تجربه برنامه نویسی داشته باشید. در عوض، مهارت‌های مربوطه را از آخرین شغل خود، همراه با هر دوره‌ای که گذرانده‌اید یا گواهینامه‌هایی که کسب کردید را در رزومه بیاورید که با موقعیت شغلی مرتبط هستند.

سراغ یادگیری مهارت‌هایی بروید که با موقعیت شغلی همسو است

نوشتن رزومه برنامه نویس تازه کار

اگر قبلا مهارتی را یاد گرفتید که با موقعیت شغلی همسو است و نیاز به یادگیری بیشتر دارد، سراغ یادگیری مجدد آن بروید تا بتوانید آن را قوی کنید. فرض کنید شغل مورد نظر شما به دانش ++ C نیاز دارد، اما شما هرگز به آن زبان، برنامه نویسی نکرده‌اید. می‌توانید در دوره‌های ++ شرکت کنید. در این دوره‌ها اصول انواع زبان برنامه نویسی را به شما یاد خواهند داد و نحوه استفاده از آن برای ساخت برنامه‌ها را به شما نشان خواهند داد.

سخن پایانی

این تمام کاری است که شما باید برای نوشتن رزومه حرفه‌ای انجام دهید تا بتوانید به عنوان تازه وارد در دنیای برنامه نویسی، بهترین مشاغل را به دست آورید. اگر فکر می‌کنید که موضوع و نکته‌ای از این مقاله جا افتاده است، خوشحال خواهیم شد که آن را با ما در میان بگذارید.

منبع codecademy
۱ دیدگاه
  1. Aa_d می‌گوید

    مقاله مفید و خوبی بود اطلاعات مهم و خوبی بدست آوردم
    خیلی ممنون ❣️

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.