سه راه برای اینکه کاری کنید کارمند شما در دوران دورکاری رشد کند

تقریباً یک شبه، ویروس کرونا تمام زندگی و روند کار ما را تغییر داد. از زمان بروز بحران کرونا و همه گیری آن، تخمین زده شده است که دو سوم کارمندان در دنیا از خانه کار کرده‌اند و به اصطلاح دورکار شده‌اند و حتی بسیاری از کارمندان عنوان کرده‌اند که امیدوارند این روش کاری باقی بماند.

کارفرمایان نیز با مشاهده اجرای دورکاری در شرکت‌های بزرگ و نتیجه گرفتن از این روش کاری، اقدام به استفاده از این روش در شرکت خود کردند. توییتر، اسلک و گوگل تنها برخی از شرکت‌هایی هستند که متعهد شده‌اند سیاست‌های خود در مورد دورکاری را گسترش دهند و آن را به روش کاری قبول شده در فرهنگ سازمانی خود تبدیل کنند.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

در زمانی که دورکاری به عنوان روش کار مورد قبول برای بسیاری از شرکت‌ها مشخص شد، هدف این بود که شیوع بیماری کرونا را متوقف کنند. اما در حال حاضر این روش باعث شده که بسیاری از شرکت‌ها بتوانند به افراد با استعداد بیشتری دسترسی پیدا کنند و برای استخدام آنها اقدام کنند. در واقع دورکاری بر روی استخدام نیز تأثیر بسیار فراوانی داشته است.

در این مقاله قصد داریم تا سه ​​راه را برای شما عنوان کنیم که این سه راه به شما کمک خواهند کرد که در مورد ایجاد یک فرهنگ کاری جدید و همچنین رشد کارمندان از راه دور بیشتر فعالیت داشته باشید و بعضا موفق عمل کنید.

در مقاله‌ای درباره اثر ذهنیت رشد در پیشرفت شغلی صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم تا شما را با کارهایی که یک کارفرما باید انجام دهد تا کارمند خود را در دورکاری به پیشرفت و رشد نزدیک کند، صحبت کنیم.

1. به افراد کمک کنید تا با صدای بلند کار کنند

در سال 2013، ماریسا مایر، مدیرعامل یاهو، اعلام کرد که کار از راه دور یا همان دورکاری در این شرکت ممنوع است. دلیل او برای این تصمیم چه بود؟ او درباره این نظریه ادعا کرده است که برخی ایده‌ها و همفکری‌ها تنها زمانی رخ می‌دهد که کارمندان در کنار هم در شرکت حضور دارند و حتی در گپ‌های داخل راهرو شرکت نیز اتفاقات بسیار خوبی رخ می‌دهد که در دورکاری این کار شدنی نیست.

درست است که در زمان دورکاری با همکاران خود در کنار هم و پشت میزهای خود قرار ندارید. اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید ایده‌های خود را خارج از چارچوب مشخص شده در شرکت با دیگر افراد به اشتراک بگذارید. شما به عنوان کارمند و حتی به عنوان کارفرما باید تمام پروسه‌ها را مهندسی کنید و برای هر کاری برنامه داشته باشید.

رشد کارمند در دوران دورکاری

یکی از راه‌های ایجاد رابطه میان کارمندان و درست کردن اتاق فکر برای آنها و ایجاد فرهنگی است كه افراد به طور فعال “با صدای بلند كار كنند”. کار با صدای بلند به معنای این است که افراد را در پیشرفت کاری، چالش‌ها و دستاوردهای خود شریک کنیم و از آنها در مورد کارهای مختلف پرس و جو کنیم. این کار در مورد تعمیق روابط در سراسر سازمان است، در حالی که فرصت‌های همکاری بین تیمی را در سازمان بیشتر می‌کند.

داشتن یکی از ابزارهای دورکاری موفق و کارآمد مانند اسلک می‌تواند این امکان را برای کارمندان شما فراهم کند تا به صورت مداوم از جدیدترین اتفاقات شرکت باخبر شوند و در مورد آنها اظهار نظر کنند. اگر افراد قبلاً با صدای بلند کار نمی‌کردند، در حال حاضر این امکان را دارید که آنها را به این روش ترغیب کنید. این کار را از مدیران شروع کنید تا بتوانید آن را به عنوان مدلی کارآمد به تمام کارمندان منتقل کنید و در واقع مدیریت نیروی دورکار را نیز به بهترین شکل انجام دهید.

2. کار را بیشتر به سمت انسانی بودن ببرید

تصور ما این است که “تغییر معنای کار” در حال از بین بردن برخی مرزهای میان خانه و زندگی و همچنین پرسونای اصلی کار است. تا همین چند ماه پیش هیچ تصوری از برقراری جلسه با حضور فرزندان و حیوانات خانگی خود نداشتیم، چه رسد به اینکه در اتاق خواب خود روی تخت نشسته باشیم و با همکاران خود جلسه برگزار کنیم. اما همه ما از دیدن جنبه متفاوت و انسانی‌تر از کار که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، بسیار خوشحال شده‌ایم. در واقع آن روح خشک و ماشینی کار کردن، با ظهور دورکاری از بین رفته است و می‌توانیم آن جنبه انسانی کار را در این دوران مشاهده کنیم.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

به طور همزمان، این تغییر در کار کردن باعث شده است که بسیاری از کارشناسان استخدام و تیم منابع انسانی رویه و فرهنگ سازمانی در شرکت‌ها را تغییر دهند؛ خواه این تغییر در روند استخدام باشد و خواه در مورد برخورد و تعامل با کارمندانی که تا به دیروز خیلی از وجود آنها خبر نداشتند.

چیزی که باعث شده است این روش در میان شرکت‌ها و کارفرمایان به عنوان روشی کارآمد شناخته شود این است که، کارمندان اساسا وقتی می‌بینند که در خانه و به دور از هر گونه تنش در حال کار کردن هستند، شادتر، سازنده‌تر و عمیق‌تر درگیر کار خود می‌شوند.

اما به اعتقاد ما در بسیاری از سازمان‌ها هنوز کارهایی باید انجام شود تا به کارمندان کمک کند از بودن کامل خود در کار احساس راحتی کنند. به عنوان مثال برای آنها امکاناتی فراهم شود که بتوانند کارهای خود را به موقع و در اسرع وقت تحویل دهند و در واقع برای رشد آنها فکرهایی شود.

امروزه کارهایی بسیاری در دورکاری انجام می‌شود که سطح اشتیاق و کارآمدی کارمند را بیشتر از قبل افزایش می‌دهد. به عنوان مثال صحبت با کارمند به صورت هفتگی در این دوران، پرس و جو از او درباره اوضاع زندگی و کار و در نهایت برقراری تماس‌های ویدیویی در میان این کارها قرار می‌گیرند.

3. با حفظ تعادل، حس خوب در کارمندان خود را افزایش دهید

رشد کارمند در دوران دورکاری

حضور فیزیکی تمام وقت آن چیزی نیست که باید برای کار خود در نظر بگیرید. اگر نتوانید میان کار در خانه و محل کار تمایز قائل شوید و برای شما حضور فیزیکی افراد بیشتر از کارایی آنها اهمیت داشته باشد، باید بگویم که کمی با چالش مواجه خواهید شد. این چالش می‌تواند شما را از دیگر شرکت‌ها عقب بیندازد و در موفقیت شما اختلال ایجاد کند و همچنین می‌تواند رضایت شغلی در کارمندان را نیز کاهش دهد. همچنین اهمیت ندادن به زمان کارمند نیز می‌تواند شما را دچار مشکل کند.

بنابراین باید برای زمان کارمند خود ارزش قائل شوید و آن را به عنوان فرهنگی در سازمان خود ترویج دهید. در دورکاری قرار نیست که کارمند در هر زمان و هر ساعت پاسخگوی سؤالات و درخواست‌های شما باشد.

این فرهنگ همچنین می‌تواند به کارمندان کمک کند تا مرز بین کار و زندگی برای خود مشخص کنند و دچار کار زدگی نشوند. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می‌کنیم مانند سابق برای شروع و پایان کار کارمندان خود بازه‌ی زمانی مشخص کنید و حتی زمانی را برای استراحت آنها تعیین کنید. به عنوان مثال، با 20 دقیقه وقت برای خواندن کتاب یا گوش دادن به پادکست می‌توانید فکر و ذهن آنها را برای ادامه کار آماده کنید.

تقریباً کلیشه‌ای شده اما ویروس کرونا جزئی از زندگی ما شده است و باید آن را در کار و زندگی خود قبول کنیم. بسیاری از شرکت‌ها و کارفرمایان از این فرصت استفاده می‌کنند تا کارمندان خود را به سمت رشد و بهبود توسعه فردی سوق دهند تا در واقع خود و شرکت خود را به سمت هدفی که دارند، هدایت کنند.

منبع udemy

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.