چطور بدون داشتن سابقه‌ی کاری استخدام شویم؟

شاید شما هم به این گزاره برخورد کرده باشید، برای استخدام نیاز به سابقه‌ی کار دارید اما برای آنکه سابقه به دست آورید، باید کاری داشته‌باشید! به نظر می‌آید استخدام برای کسی که تا به حال تجربه‌ی کاری نداشته دشوار باشد، به ویژه اگر بین پایان تحصیلات و زمان اقدام برای شغل، فاصله‌ای وجود داشته‌باشد و یا آنکه دانشجویی تصمیم گرفته‌باشد تمام تمرکز خود را روی ادامه‌ی تحصلاتش تا مقاطع بالاتر گذاشته‌باشد. اگر شما هم به تازگی فارغ التحصیل شده‌اید یا می‌خواهید قدم در یک شاخه‌ی جدید حرفه‌ای بگذارید و فرصت شغلی تازه‌ای پیدا کنید، این توصیه‌ها می‌تواند به شما کمک کند.

یک نامه‌ی انگیزشی(Cover Letter) بنویسید!

در زمان اقدام برای یک فرصت شغلی، ارسال یک نامه‌ی انگیزشی یا همان پوششی، همراه با رزومه می‌تواند اقدامی موثر باشد. در این نامه می‌توانید خودتان را معرفی کنید و توضیح دهید که چه تجربیاتی را در طول دانشگاه به دست آورده‌اید یا چرا تاکنون تجربه‌ی شغلی نداشته‌اید. در این نامه می‌توانید روی انگیزه‌ی خود تمرکز کرده و به نگرانی‌های احتمالی کارفرما که گمان می‌کنید ممکن است مانع استخدام شما شود، پاسخ دهید.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

یادتان باشد، در کنار تجربه، ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی شما، درک شما از سازمان و حرفه‌ای که قرار است در آن مشغول شوید، انعطاف‌پذیری، آینده‌نگری و ایده داشتن می‌تواند ویژگی‌هایی کلیدی و موثر در استخدام شما باشد.

بیشتر دقت کنید و توانمندی‌های خود را پیدا کنید!

پیش از آنکه تصمیم بگیرید، یک بار دیگر گذشته‌ی خود را بررسی کنید، بین تجربه‌هایی که برای یک فرصت شغلی مشخص که اکنون می‌خواهید برای آن اقدام کنید و تجربه‌هایی که در گذشته و در کارهای مختلفی که تا به حال ممکن است انجام داده‌باشید، تفاوت ظریفی وجود دارد و گاه ممکن است ما بخشی از توانمندی‌های خود را از یاد ببریم. مهم نیست که آنچه تا به حال انجام داده‌اید، دقیقا همان چیزی باشد که برای این فرصت شغلی پیش رو از شما می‌خواهند، مهم این است که بتوانید ارتباط میان تجربه‌های خود و حوزه‌های شغلی را پیدا کرده و توضیح دهید این تجربه چطور می‌تواند به شما کمک کند، اگر تا به حال تجربه‌ی هماهنگ کردن جلسات، برگزاری یک رویداد در دانشگاه و یا پاسخ دادن به تلفن‌ها را داشته‌اید، این تجربه‌ها در حرفه‌ای مثل سرپرست اداری می‌تواند به کارتان بیاید؛ اگر برای یکی از گروه‌های دانشگاهی، صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی به راه انداخته‌اید یا تراکت‌های تبلیغاتی درست کرده‌اید، می‌توانید در زمان اقدام برای یک شغل بازاریابی، به آنها اشاره کنید.

تجربه‌ی کاری به دست بیاورید!

کارهای داوطلبانه انجام دهید یا درخواست کارآموزی بدهید. البته توجه داشته‌باشید که اگر اولین قدم‌های خود را برای ورود به دنیای کار بر می‌دارید، شغل‌های داوطلبانه و دوره‌هایی را انتخاب کنید که به حوزه‌ی مورد نظر شما مرتبط باشند، به این ترتیب شما با زمانی که سپری می‌کنید، بر روی آینده‌ی شغلی خود سرمایه‌گذاری خواهید کرد. برای این کار هم لازم است با نحوه نوشتن رزومه کارآموزی آشنایی داشته باشید.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

در مدار شغلتان قرار بگیرید!

اگر می‌خواهید وارد یک حوزه‌ی کاری نامشخص شوید، سعی کنید تا اشتیاق خود را به افراد فعال در این حوزه نشان دهید، این روزها با وجود شبکه‌های مجازی تخصصی، چندان کار دشواری نیست. یکی از ابزارهایی که به شما کمک می‌کند، تلنت کوچ است، شما می‌توانید در شبکه‌ی فارغ التحصلان دانشگاه خود عضو و با فارغ التحصیلان دیگر آشنا شوید و ببینید آنها چطور این مسیر را طی کرده‌اند، همچنین می‌توانید فرصت‌های شغلی و کارآموزی را ببینید و از نمایشگاه‌های کار با خبر شوید، به این ترتیب  خود را در مدار شغلی که می‌خواهید قرار دهید و آماده‌تر شوید.

اقدام کنید، از مسیر موثر!

نداشتن تجربه‌ی کاری نباید مانع این شود که شما برای یک فرصت شغلی اقدام کنید، مصاحبه‌های کاری، خود می‌‌توانند به تجربه‌های ارزشمندی برای شما بدل شوند و به شما نقاط قوت و ضعفتان را نشان دهد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که برخی از شرکت‌ها به دنبال نیروهای جوان و پرانگیزه هستند و در بسیاری از موارد سن شما می‌تواند به یک برگ برنده تبدیل شود، پس مهم این است که بتوانید پل ارتباطی دانشگاه با صنعت را پیدا کنید، تلنت کوچ دقیقا با چنین هدفی شکل گرفته و می‌خواهد بستری برای افرادی باشد که تازه فارغ التحصیل شده  و یا تجربه‌ی کاری چندانی ندارند، در واقع در این پلتفرم، کارفرماهایی که به دنبال نیروهای جوان و تازه نفس هستند و جوانان مشتاق کار، می‌توانند یکدیگر را پیدا کنند. در تلنت کوچ، نداشتن سابقه‌ی کاری می‌تواند آخرین دغدغه‌ی شما باشد.

در تلنت کوچ شما می‌توانید دانش خود نسبت به محیط کار شرکت‌ها و شیوه‌ی کار در آنها را بیشتر کنید، مشاغل مور نیاز کسب و کارهای مختلف را بشناسید و از دوره‌های کارآموزی مطلع شوید، به این ترتیب می‌توانید با اقدام برای دوره‌های کارآموزی تجربه‌ی خود را بیشتر کنید و یا با اقدام برای فرصت شغلی مورد علاقه‌ی خود، اولین تجربه‌ی کاری خود را آغاز کنید.

برای آنکه بتوانید به اهداف مورد نظر حرفه‌ای خود برسید، مهم‌ترین قدم شروع از یک نقطه‌ی مناسب است، پس ترس و نگرانی را کنار بگذارید و اقدام کنید.

منبع reedglobal masisstaffing

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.