اهمیت به شکاف میان دانشگاه و صنعت در گفتگو با موسس تلنت کوچ

چرا بهتر است عضو شبکه‌ی فارغ‌التحصیلان شویم؟

شما تازه فارغ التحصیل شدید؟ مدتی از فارغ التحصیلی‌تان می‌گذرد؟ با دانشگاه  و هم دوره‌ای‌های خود در ارتباط هستید؟ تا به حال برایتان پیش آمده که حس کنید چقدر خوب می‌شد که برای انجام یک پروژه به هم‌دانشگاهی‌هایتان دسترسی داشتید و یا از آنها کمک می‌خواستید؟

در دوران تحصیل بسیاری از ما بنا داریم تا پس از فارغ‌التحصیل شدن، همچنان ارتباط خود را با دانشگاه و هم‌دانشگاهی حفظ کنیم، این ارتباط بدون شک تاثیرات مثبت بسیاری برای ما دارد و به ما کمک می‌کند تا بتوانیم یک شبکه‌ی علمی و تخصصی ایجاد کرده و ارتباط خود را هم با فضای علمی و هم با فضای تخصصی کار حفظ کنیم و از تجربه‌ها و دانش‌ یکدیگر بهره‌مند شویم، اما در ارتباط ماندن با توجه به مشغله‌های زیاد، همیشه آسان نیست، شاید یکی از دلایل شکل‌گیری کانون‌ها و شبکه‌های فارغ‌التحصیلی نیز همین باشد، ایجاد یک بستر علمی و تخصصی برای زنده نگه‌داشتن ارتباط فارغ‌التحصیلانی که هر کدام در فضای حرفه‌ای مشغول به کار هستند با دانشگاه و بعد علمی.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

چرا باید عضو شبکه‌ی فارغ‌التحصیلان شد؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شکل‌گیری شبکه‌ها و انجمن‌های فارغ التحصیلی شده، حمایت از دانشجویان پیشین یک دانشگاه و در ارتباط ماندن با آنها است، دانشجویان سرمایه‌های یک دانشگاه به حساب می‌آیند، برای فارغ‌التحصیلان نیز این شبکه بستری بسیار مناسب است و می‌تواند پل آنها برای ورود به صنعت باشد. همچنین آنها می‌توانند با شرکت در دوره‌های تخصصی ویژه‌ از طریق شبکه‌های فارغ التحصیلی، خود را برای ورود و حضور در دنیای کار آماده‌تر کنند.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

یکی دیگر از اتفاقات مثبتی که در شبکه‌های فارغ‌التحصیلی می‌افتد، پیدا کردن فرصت‌های شغلی است؛ بسیاری از شرکت‌ها و کارفرمایان، فرصت‌های شغلی خود را می‌توانند در این شبکه‌ها ارائه کنند تا بتوانند هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند. به این ترتیب دانشجویان فارغ‌التحصیل نیز از طریق بستری که ارتباط میان دانشگاه و کارفرمایان را تسهیل کرده، می‌توانند فرصت شغلی یا کارآموزی مناسب را پیدا و برای آن اقدام کنند.

در ارتباط ماندن با فضای دانشگاهی، به اعضای خود کمک می‌کند تا تعامل خود را با فضای آکادمیک حفظ کرده و حتی مهارت‌هایشان را گسترش دهند. بسیاری از شبکه‌های فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌های معتبر جهان، اقدام به برگزاری سمینار، وبینار و دوره‌هایی می‌کنند که نیاز افراد برای به روز کردن اطلاعات خود و یا کسب مهارت‌های مرتبط با اشتغال را پوشش می‌دهد. همچنین عضویت در این شبکه‌ها به اعضا کمک می‌کند تا از آنچه در فضای آکادمیک در جریان است، مطلع شوند.

شبکه‌های فارغ‌التحصیلان در ایران

تلنت کوچ یکی از محصولات ایران تلنت است، فضایی برای ارتباط دانشگاه با صنعت، یکی از بخش‌های جالب این پلتفرم، شبکه‌های فارغ‌التحصیلان است؛ در واقع هر دانشگاه می‌تواند شبکه‌ی خود را در این فضا تعریف تا دانشجویان در آنها ثبت کنند. این شبکه‌ها باعث می‌شوند تا تمام فعالیت‌های دانشگاه منجسم شود؛ دانشجویانی که در انتهای دوره‌ی تحصیلی خود هستند، می‌توانند به شکلی راحت‌تر جذب دوره‌های کارآموزی شوند، فارغ‌التحصیلان می‌توانند فرصت شغلی مناسب پیدا کنند و از دوره‌های تخصصی آموزشی مطلع شده و در آنها شرکت کنند. این شبکه‌ها هم چنین می‌تواند بستری مفید برای کارفرمایانی باشد که به دنبال جذب نیرو هستند.

یکی از مزیت‌های این شبکه‌ها می‌تواند ارائه‌ی آمارهایی از وضعیت اشتغال دانشجویان باشد که در ادامه به بهبود ارتباط میان دانشگاه و صنعت و انجام پروژه‌های مشترکی که نیازهای صنعت را برآورده کند، بیانجامد و به تحلیل‌گران کمک کند تا ضعف‌ها و نیازهای این حوزه را بررسی و راه‌حل‌های مناسبی را ارائه کنند.لتحص

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.