۵ کاری که باید در اولین شغل تان انجام دهید

 

 

بعد از آخرین امتحان و پایان جشن فارغ التحصیلی، دانشجویان و فارغ التحصیلان باید به دنبال کارآموزی و یا یک کار تمام وقت باشند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، نشون میده آدم خوش شانسی هستید!

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

 پس این مقاله رو دنبال کنید:

تحقیقات اخیر نشان می دهد از هر دو فارغ التحصیل یک نفر بیکار یا به دنبال کار است. اگر در حال حاضر مشغول یک کار پاره وقت هم باشید، این موقعیت یک فرصت فوق العاده برای یادگیری و یک شروع خوب در زندگی حرفه ای شما خواهد بود.

برای بعضی از شما ممکنه اولین تجربه در یک محیط حرفه ای کمی سخت باشه.

اولین تجربه های کاری خودم بعد از فارغ التحصیلی در محیط کار رو به خاطر میارم که احساس خوبی نداشتم و مدام احساس میکردم در برابر همکاران ب تجربه ام حرفی برای گفتن ندارم. نمیدونستم از کی باید کمک بگیرم و فکر میکردم کارها را به خوبی انجام نمی دهم.

 

همانطوری که برای نقش جدیدتان و چالش های پیش رو آماده می شوید، ۵ نکته زیر که در این مسیر به خیلی ها کمک کرده است به خاطر بسپارید:

 

۱- تا زمانی که به درک واقعی نرسیدید، تظاهر به دانستن نکنید

خیلی از افراد تازه کار سعی دارند خیلی بیشتر از چیزی که هستند نشان دهند. سعی می کنند سوالی نپرسند، تصور میکنند باید برای همه سوالات پاسخ داشته باشند تا فرد ارزشمندی برای سازمان باشند. آنها دانش و تجربه کم خود را نمی پذیرند، سعی می کنند اعتماد به نفس پایین خود را با اعتماد به نفس کاذب جبران کنند. به یاد داشته باشید اگر به دنبال دانش واقعی و سوال پرسیدن باشید، مسیر یادگیری خود را هموار تر کرده اید.

به جای تظاهر کردن، سعی کنید برای دانسته های همکارانتان احترام قائل باشید و به اولین تجربه کاری یا کارآموزی تان به چشم یک فرصت خوب برای یادگیری نگاه کنید.

 

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

۲- سعی کنید به تنهایی ناهار نخورید!

همه افرادی که در محیط کار با آن ها در ارتباط هستید، از منشی گرفته تا مدیر عامل، می توانند به شما چیزی یاد بدهند یا نقش یک منتور را در حرفه شما بازی کنند. خیلی از افراد موفقی که میشناسم، انسان های پرسشگری هستند که مدام از اطرافیانشان راهنمایی می گیرند. حتی تحقیقات نشان می دهد افاد با روابط اجتماعی قوی تر، طول عمر بالاتر ی دارند. محیط کار شما پر از افراد باهوش و استعداد و با تجربه است. سعی کنید آن ها بشناسید، محترمانه با آنها رفتار کنید و از آن ها راهنمایی بخواهید و البته شوخی و بگو بخند را نیز فراموش نکنید.

 

۳- سعی کنید از فرسایشی شدن کارها جلوگیری کنید!

خیلی از کاره ا هیچوقت به طور کامل تمام نمی شوند. در دوران مدرسه، تکالیف شما و پروژه های گروهی یک ددلاین خاص داشتند و پدر و مادر و معلم شما سعی می کردند زندگی شما رو در تعادل حفظ کنند. اما کار بسیار متفاوت خواهد بود و انجام دادن آن به نحو احسن و به طور کامل بسیار سخت خواهد بود. شما ممکن است از اضافه کاری ها طولانی داشته باشید  و خیلی از کارفرما ها از این موضوع که نیروی تازه استخدام شده شان انقدر زیاد کار می کند خوشحال خواهند  شد.اما به خاطر داشته باشید که حتما بحث یادگیری را در کار خود قرار دهید و برای زندگی خود مرز های مشخصی را در نظر بگیرید تا تعادل در زندگی تان حفظ شود. روند فرسایشی کار ها منجر به کاهش بهره وری و احساس رضریت شما می شود. سعی کنید اهداف لایف استایل خود را مشخص و به ان متعد باشید و تعادل بین کار و زندگی تان را برقرار سازید.

 

۴- در همه چیز همکاران و مشتریانتان را در نظر داشته باشید!

یکی از اشتباهات رایجی که معمولا افراد مرتکب می شوند این است که سعی می کنند بوسیله رقابت با بقیه افراد ترقی کنند. به جای اینکه با فروتنی همکاران و مشتریانشان را در نظربگیرند.

اما اگر می خواهید احترام اطرافیانتان را بدست بیاوریداز خدمتگذار بودن نهراسید. سعی کنید همیشه به دنبال راه هایی باشید تا بتوانید به همکارنتان کمک کنید. به این فکر کنید که چطور می توانید مشتریانتان را خوشحال کنید. جیم کالینز در مقاله ای توضیح داده است که بهترین رهبران چگونه عزم راسخ و فروتنی را ترکیب می کنند.

 

۵- سخت کار کنید و به موقع خودتان را ابراز کنید!

 

سخت کار کردن به اندازه استعداد در موفقیت حرفه ای تاثیر گذار است. برای مثال قانون 10000 ساعت به این اشاره می کند که اگر میخواهید به یک مهارت به خوبی مسلط شوید باید 10000 ساعت تمرین مفید بر روی آن داشته باشید. هیچ چیزی به اندازه پیشرفت، پشتکار و تعهد ، جدیت شما را به کارفرما نشان نخواهد داد. پشتکار منجر به محترم شدن شما جلوی همکارانتان خواهدشد و سخت کوشی جایگاه حرفه ای شما را به شدت بهبود خواهد داد. راه های گفته شده بسیار راحت هستند اما به راحتی هم فراموش می شوند. دنبال کردن این پیشنهادات باعث بدست آوردن تجربیات ارزشمندی خواهد شد و باعث می شود با استرس های کار کردن در یک محیط حرفه ای راحت تر کنار بیایید

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.