راهنمای کامل ساخت پروفایل در لینکدین

لینکدین در میان شبکه‌های اجتماعی جزو شبکه‌های کاری قرار می‌گیرد که افراد در آن با دیگران در زمینه کاری خود ارتباط برقرار می‌کنند و خود را در بازار کار فعال نگه می‌دارند. در حقیقت، 80 درصد از کل کاربران لینکدین از این شبکه به عنوان سکوی پرتاب به سمت موفقیت شغلی استفاده می‌کنند. این شبکه با بیش از 562 میلیون کاربر که اکثر آنها شاغلین هستند و یا به دنبال کار هستند، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های کاریابی و استخدامی دنیال به شمار می‌آید و جای تعجب ندارد که 87 درصد از کل استخدام کنندگان دنیا از این وب‌سایت به عنوان ابزاری قدرتمند برای یافتن نامزدهای شغلی عالی استفاده می‌کنند.

در این راهنما تمام موارد لازم برای شروع ساخت پروفایل در لینکدین را برای شما بیان خواهیم کرد و به شما کمک خواهیم کرد تا پروفایلی در لینکدین بسازید که بیشتر مورد پسند کارفرمایان و کارشناسان استخدام قرار بگیرد. اما قبل از آن باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید در لینکدین حساب کاربری داشته باشید.

مشاهده فرصت شغلی
آخرین فرصت‌های شغلی در شرکت‌های معتبر را در سایت کاردیکس مشاهده کنید.

چرا باید در لینکدین حساب کاربری داشته باشیم؟

مهم‌ترین دلیل برای بودن در لینکدین این است که می‌توانید به راحتی پروفایل خود را بسازید و همان پروفایل به عنوان رزومه شما عمل می‌کند. با این رزومه شما می‌توانید در شرکت‌ها ایتخدام شوید و حتی برای درخواست کارآموزی اقدام کنید. اما دلایل دیگری نیز دارد که به شرح زیر است:

  • 46 میلیون نفر از کاربر لینکدین دانشجویان یا دانش آموختگان اخیر دانشگاه هستند.
  • در لینکدین بیش از 562 میلیون کاربر در بیش از 200 کشور در سراسر جهان زندگی می‌کنند.
  • شرکت‌های پول‌دارتر بیشتر تمایل دارند تا در لینکدین به دنبال افراد بگردند.
  • 45 درصد افرادی که سالانه بیش از 75000 دلار درآمد دارند از لینکدین استفاده می‌کنند.
  • سرعت رشد ثبت نام در لینکدین دو ثبت نام جدید در هر ثانیه است.
  • به طور متوسط مدیرعاملان در لینکدین حدود 930 کانکشن دارد.
  • به دنبال یک کار خوب هستید؟ لینکدین شما را در معرض دید کارفرمایان قرار می‌دهد: از هر 10 استخدام 9 نفر هنگام جستجوی نامزدهای شغلی به لینکدین مراجعه می‌کنند.

راهنمای گام به گام ساخت پروفایل در لینکدین

همه چیز در لینکدین با مشخصات شخصی شروع می‌شود. در این بخش قسمت‌های زیادی وجود دارد که تمام این بخش‌ها می‌توانند به بهتر نشان داده شدن شما کمک کنند. در اینجا چگونگی ساخت پروفایل و همچنین برخی از نکاتی که باید بخاطر بسپارید را، بیان خواهیم کرد.

با موارد اولیه شروع کنید

هنگام شروع کار و وارد کردن ایمیل، مطمئن شوید که ایمیل که ثبت می‌کنید همان ایمیلی است که به صورت مداوم آن را چک می‌کنید. این امر برای این است که از دریافت پیام‌ها مطمئن شوید و در صورت نیاز به ریست کردن رمز عبور به آن ایمیل دسترسی داشته باشید. اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی به طور واضح در جای خود قرار بگیرد. حتماً شماره تلفنی از خود برای برقراری تماس به پروفایل اضافه کنید – هر چه راه‌های ارتباطی با کارفرما و افراد در لینکدین راحت‌تر باشد، بهتر است! همچنین در همین مراحل اولیه کار می‌توانید به لینکدین اجازه دسترسی به لیست مخاطبین ایمیل را نیز بدهید.

لینکدین پس از چند سوال در مورد موقعیت جغرافیایی و شخصی، از شما در مورد وضعیت استخدامی حال حاضر سؤال می‌کند. کسانی که بیکار هستند ممکن است از عباراتی مانند “به دنبال فرصت‌های شغلی” یا “دانشجوی رشته بازاریابی و به دنبال فرصت های شغلی چالش برانگیز” استفاده کنند. این کلمات و جملات نشان دهنده تفکر رو به جلو و خوش بینی برای آینده این افراد است.

نوع پروفایل خود را انتخاب کنید

در اینجا شما باید بین لینکدین پایه که رایگان است و پروفایل پرمیوم، یکی را انتخاب کنید. در گزینه پرمیوم، شما چندین ویژگی جدای از پروفایل پایه دارید. هر یک از آنها قیمت متفاوتی دارند و مزایای مختلفی را نیز به همراه دارند. هنگام انتخاب نوع حسابی که برای شرایط شما مناسب است، به استفاده مورد نظر خود از لینکدین فکر کنید. به یاد داشته باشید که هر کدام از این انتخاب‌ها استفاده رایگان یک ماهه دارند، بنابراین در این دوره یک ماهه می‌توانید تشخیص دهید که کدام برای شما مناسب‌تر است.

عکس خود را به پروفایل اضافه کنید

وقتی صحبت از عکس در لینکدین می‌شود، باید بدانید که عکسی که انتخاب می‌کنید باید حرفه‌ای و مناسب این فضا باشد. بهترین کار این است که سراغ تصاویر ساده و در عین حال حرفه‌ای بروید – حتما لازم نیست تصاویر با دوربین حرفه‌ای گرفته شده باشند و در گالری گوشی موبایل خود نیز می‌توانید چنین تصاویری پیدا کنید. با این حال، حتما دقت کنید که عکس را درست انتخاب کنید. تجربه نشان داده است که تصاویر درست و حرفه‌ای در لینکدین،‌ بیشتر در جلب توجه کارشناسان استخدام و کارفرمایان تأثیر داشتند.

از عکسی استفاده کنید که حداقل ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل باشد. هر چیزی کمتر از این اندازه ممکن است مات و مبهم به نظر برسد. به یاد داشته باشید کسانی که عکس باکیفیتی به پروفایل خود اضافه می‌کنند 21 برابر بیشتر از مشخصات و 36 بار بیشتر از کسانی با تصاویر مبهم، پیام‌های استخدامی دریافت می‌کنند.

از تجربه خود بگویید

برای افراد جویای کار، این مرحله جایی است که می‌توانند شانس استخدام خود را بیشتر کنند – بنابراین باید مطمئن شوید که توانایی انجام تمام تجربیاتی که عنوان می‌کنید، را دارید. می‌توانید رزومه خود را نیز در این بخش آپلود و اضافه کنید و یا می‌توانید، هر تجربه کاری را به صورت دستی وارد کنید. بسیاری از افراد هم رزومه خود را وارد می‌کنند و هم بخش سابقه کاری خود را به صورت مداوم آپدیت می‌کنند، حتی کاری که انجام دادند را با محتوای بیشتر قابل درک‌تر می‌کنند و در نهایت با آوردن کلمات کلیدی در متن تجربه کاری آن را برای نشان داده شدن در سرچ لینکدین بهینه می‌کنند.

همیشه تجربه کاری خود را با آخرین جایی که در آن مشغول به کار بودید و یا در حال حاضر هستید، آغاز کنید.

زمان اضافه کردن مهارت‌ها فرا رسیده است

خود را برای وارد کردن حداقل پنج مهارت آماده کنید. هرچه بیشتر از مهارت‌ها خود بگویید، بهتر است. در حال حاضر در پروفایل خود در لینکدین می‌توانید تا 50 مهارت اضافه کنید. در آمارها آمده است، کسانی که حداقل پنج مهارت در پروفایل خود 33 بار بیشتر نسبت به دیگر افراد با آنها برای کار تماس گرفته شده است و 17 بار بیشتر پروفایل آنها دیده شده است. در لیست مهارت‌ها، مهارت‌ها و تخصص‌های خود را به صورت نکته‌ای ذکر کنید. این مهارت‌ها همان برگ برنده شما هستند که استخدام کنندگان به دنبال آن هستند، بنابراین مهم است که مهارت‌های بسیار عالی خود را در معرض دید قرار دهید.

آوردن مدرک تحصیلی و اطلاعات مربوط به تحصیلات

هنگام وارد کردن تحصیلات، حتماً تمام مقاطع تحصیلی خود را عنوان کنید. این کار باعث می‌شود که خیلی راحت‌تر با همکلاسی‌های قدیم و گروه‌های تحصیلی مشابه ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، می‌توانید هر آموزش تحصیلی که لزوما در دانشگاه و مدرسه هم ممکن است نباشد را در این بخش بیاورید. گواهینامه‌ها می‌تواند مثال خوبی برای آموزش‌های خارج از دانشگاه و مدرسه باشد.

خلاصه‌ای از آنچه هستید بنویسید

نوشتن خلاصه‌ای از آنچه هستید ممکن است کمی سخت باشد. در اینجا چند نکته را بیان می‌کنیم که باید هنگام نوشتن بهترین خلاصه از خود به خاطر داشته باشید تا بتوانید بیشترین توجه را جلب کنید:

  • از نشان دادن شخصیت خود نترسید! 40 درصد استخدام کنندگان عاشق این هستند که درباره نگرش شما بیشتر بدانند.
  • مطمئن شوید که حداقل 40 کلمه باشد. این باعث می‌شود که در جستجوها بیشتر نشان داده شود.
  • در این متن از تخصص‌های مهم خود بگویید، زیرا این کلمات کلیدی در جستجوها نیز نشان داده می‌شوند.
  • درباره تجربه کاری خود صحبت کنید، اما اهداف خود را نیز بیان کنید.

عنوان در لینکدین بسیار مهم است

عنوان همان چیزی است که در کنار نام شما در لینکدین نشان داده می‌شود و همچنین در نتایج جستجو نیز دیده می‌شود. نوشتن عنوان مناسب می‌تواند اثرگذاری زیادی داشته باشد، بنابراین تا آن جایی که ممکن است فقط با چند کلمه آن را بگویید. عنوان خود را کوتاه و جذاب کنید تا جایی که افراد برای کلیک روی پروفایل شما ترغیب شوند. در صورت امکان کلمات کلیدی را نیز به آن اضافه کنید. در اینجا چند نمونه را آوردیم:

  • دانشجوی مهندسی عمران، فارغ التحصیل سال 2020 | دانشگاه تهران
  • مهندس هسته‌ای | شرکت Y
  • مدیر استعدادیابی در شرکت X

اطلاعات اضافی را به پروفایل خود اضافه کنید

لینکدین بخشی را برای اضافه کردن علایق شما اضافه کرده است، بنابراین از پر کردن آن نیز غافل نشوید! این علایق ممکن است مورد توجه یک استخدام کننده قرار بگیرد. به خاطر داشته باشید که سرگرمی‌ها گاهی اوقات به مهارت‌هایی تبدیل می‌شوند که در محیط کار بسیار عالی هستند. به عنوان مثال، سرگرمی ساخت ماکت هواپیما می‌تواند توجه شدید شما به جزئیات را نشان دهد، یا در مورد نجاری ممکن است نشان دهنده این باشد که برای انجام درست کار زمان صرف می‌کنید.

ارزیابی رزومه و لینکدین
رزومه و لینکدین شما در هر سطحی از تخصص و سابقه کار باشید، توسط متخصصین ما برای شما ارزیابی و بهینه سازی خواهد شد.

دوباره بررسی کنید، ویرایش و باز هم بررسی کنید

اکنون که پروفایل شما تقریباً کامل است، برگردید و همه موارد را دوباره بررسی کنید. از صحت تاریخ استخدام و سال تحصیلی خود اطمینان حاصل کنید. به دنبال اشتباهات گرامری و اشتباه تایپی باشید – اشتباه تایپی می‌تواند شما را از مرکز توجه بودن دور کند. همیشه از زبان رسمی و حرفه‌ای استفاده کنید. هنگام ساخت پروفایل، مدام پروفایل را از نماهای دید مختلف مشاهده کنید تا ببینید هر بخش چگونه به نظر می‌رسد.

از کسی بخواهید پروفایل شما را مرور کند

یک چشم برای بررسی پروفایل لینکدین کافی نیست. از دوستان خود بخواهید تا پروفایل شما را بررسی کنند تا مطمئن شوید که به اندازه‌ی کافی جذاب است و شامل همه موارد مربوطه می‌شود. متخصصان می‌توانند به همکاران یا مسئولین منابع انسانی مراجعه کنند تا اطمینان حاصل کنند که در مسیر درست قرار دارند.

یک URL شخصی برای خود بسازید

داشتن یک URL شخصی، پیدا کردن شما را برای دیگران آسان‌تر می‌کند. کسانی که نام آنها با دیگر افراد مشترک است ممکن است به این برسند که URL خاص آنها قبلاً توسط فردی دیگر گرفته شده است. در این حالت می‌توانید به اضافه کردن عدد و حروفی خاص آن را شخصی کنید. برای انجام این کار، روی ادیت لینک در صفحه اصلی پروفایل خود مانند تصویر بالا کلیک کنید، سپس روی مداد کنار URL کلیک کنید. URL شخصی شده باید بین پنج تا 30 نویسه باشد.

اکنون زمان شروع کانکشن است!

لینکدین فضایی برای برقراری ارتباطات حرفه‌ای است. کاربران جدید باید با هر کسی که می‌شناسند و هر کسی که با او ارتباط حرفه‌ای دارد، ارتباط برقرار کنند. این شامل اساتید، استخدام کنندگان، دوستان، خانواده، افراد در صنعت شما و اساساً هر کسی می‌شود.

پروفایل خود را به طور منظم به روز کنید

مطمئنا برای اینکه پروفایل شما بیشتر دیده شود، باید محتوای به روز شده‌ای در آن داشته باشید. هر هفته یا یک روز در میان به بخش پیام‌ها سر بزنید تا پیام‌ها را بررسی کنید، به درخواست‌ها پاسخ دهید، درخواست‌ها را تأیید کنید، درباره مقاله‌ها نظر دهید، یادداشت تبریک ارسال کنید یا مشخصات خود را در صورت اتفاقات جدید به روز کنید.

در ارسال پست فعال باشید

سرانجام، فراموش نکنید که فعالیت خود را با ارسال پست نشان دهید. محتوا را در موارد مرتبط با حوزه کاری خود مانند مقالات جالب، آمار جالب یا ابتکارات جدید جذاب نگه دارید. اگر احساس می‌کنید می‌توانید به صورت مرتب در لینکدین فعال باشید، یک وبلاگ راه اندازی کنید. فقط باید از حرفه‌ای بودن محتوای خود مطمئن شوید.

چگونه پروفایل خود را برای بهتر دیده شدن در جستجو بهینه کنیم؟

با بهینه کردن پروفایل خود در جستجو معرفی حرفه‌ای خودمان را به شکل حرفه‌ای انجام دهیم و بیشتر در معرض دید کارفرمایان باشیم.  معمولا کلمه بهینه سازی برای نتایج جستجو برای سئو صدق می‌کند و مهم‌ترین کاری که در آن انجام می‌شود این است که، کلمات کلیدی را بهینه کنند. اما این مورد درباره لینکدین چگونه انجام می‌شود؟

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی اصطلاحات خاصی هستند که از اهمیت خاصی در یک زمینه و شغل خاصی برخوردار هستند. به عنوان مثال، کسی که دارای مدرک کامپیوتر است ممکن است مشخصات خود را با استفاده از کلمات کلیدی متمرکز بر کامپیوتر، مانند “برنامه نویسی” یا “نرم افزار” یا “کدگذاری”، بهینه کند. کسی که دارای مدرک پرستاری است ممکن است روی “پزشکی” یا “مراقبت‌های بهداشتی” یا “مراقبت از بیمار” تمرکز کند.

کلمات کلیدی چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

کلمات کلیدی باعث می‌شوند پروفایل شما در جستجوها بالاتر نشان داده شود. در واقع این موضوع بسیار مهم است، چرا که بسیاری از استخدام کنندگان هنگام جستجوی متقاضیان به دنبال کلمات کلیدی خاص می‌گردند. کسانی که در ساخت پروفایل خود از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنند، در لیست لینکدین در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند که در نهایت باعث می‌شود که در معرض دید استخدام کنندگان قرار بگیرند.

چگونه باید از کلمات کلیدی استفاده کنم؟

از کلمات کلیدی باید در کل پروفایل و به صورت کاملاً منطقی استفاده کنید. قرار دادن کلمات کلیدی در ابتدا، اواسط و انتهای پروفایل بسیار خوب است. سعی کنید از کلمات کلیدی بیش از سه یا چهار بار برای هر 500 کلمه استفاده نکنید. همچنین استفاده از کلمات کلیدی مشابه علاوه بر کلمه کلیدی اولیه نیز، بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی مناسب شما، کلمات کلیدی مرتبط با “رهبری تیم” باشد، می توانید مواردی مانند “مدیریت” یا “رهبر تیم” یا تنها “رهبر” را نیز در پروفایل خود اضافه کنید.

موفقیت در لینکدین چگونه به نظر می‌رسد؟

فرض کنید فردی تمام این موارد را رعایت کرد و پروفایل خود را در بهترین حالت ممکن ساخته باشد. آیا این می‌تواند تضمین کننده موفقیت او برای پیدا کردن کار باشد؟

اگر تمام این راه‌ها را به درستی انجام دهید، خواهید دید که تعداد بازدیدکننده از پروفایل شما افزایش پیدا می‌کند، افراد بیشتری در مورد شما در بازار کار صحبت خواهند کرد و و در نهایت استخدام کنندگان به شما برای کار مراجعه خواهند کرد؛ اینها همه نشان دهنده موفقیت در لینکدین است و باید در تعیین اهداف شغلی این مورد را لحاظ کنید. موفقیت در لینکدین شاید در پیشرفت کار بسیار خوب باشد، اما مزایای دیگری نیز دارد و از مهم‌ترین آنها این است که شما با افراد حرفه‌ای در زمینه شغلی خود آشنا می‌شوید، با همکاران قدیمی خود درباره ارتباط برقرار می‌کنید و در نهایت چهره و شخصیت حرفه‌ای از خود به نمایش می‌گذارید. پیشرفت حرفه‌ای باید به صورت مداوم باشد و می‌توانید این موفقیت را در لینکدین شروع کنید. بنابراین موفقیت‌های کوچک را در راه رسیدن به موفقیت‌های بزرگ با لینکدین جشن بگیرید!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.